dilluns, 6 de febrer del 2012

Avui ha vingut ....en Miquel!!!

Enllaçant amb el dia de la pau i els personatges que durant la història van treballar en i per la pau, els de Cicle Superior hem començat aquest apartat de la història i estem convidant a pares, avis.....tothom qui vulgui explicar-nos la seva gran història: com vivien, qué menjaven, amb què jugaven, com era el poble.....

I qui és doncs en Miquel? i què té a veure amb tot això?.

Bé, en Miquel és el pare de la Mercè i va nèixer després de la guerra civil espanyola. Així que ja podeu imaginar la quantitat de coses que ens ha explicat de quan era petit.




EN MIQUEL ENS EXPLICA COSES DE COM VA VIURE A LA POSTGUERRA. Per Andrea Corominas Descamps.


En Miquel, és el pare de la Mercè.

Ens va explicar que el seu germà va viure la guerra civil espanyola i la postguerra. En Miquel també va viure la postguerra.
Ens va dir que la postguerra significava després de la guerra, quan hi ha misèria, no hi ha menjar ni prou roba per sobreviure.
En Miquel també ens va explicar que era la cartilla de racionament, cada mes et donaven tant de menjar, o sigui per les persones que eren els donaven més o menys menjar i anaven a un lloc a agafar-ne.
Els Reis Mags els hi portaven pilotes de draps per jugar.
En Miquel va començar a treballar als 14 anys perquè no tenien prou diners per comprar menjar ni aigua.

En conclusió, vaig aprendre moltes coses i va ser molt interessant.

dimecres, 1 de febrer del 2012

Dia de la Pau

Aquest dimarts, coincidint que es celebrava el dia de la Pau, vam fer una sèrie d'activitats especials.
Vam començar el dia fent un despertem conjunt, després cada grup va fer un mural a classe amb un tema relacionat amb la pau i la cultura de l'esforç.

La classe de les aspiradores vam mirar un vídeo sobre els Castellers, pujant les escales de la catedral de Girona.
A part de descobrir que són un símbol de la identitat de Catalunya, vam parlat sobre el significat del que representa fer castells a través d'unes frases que vam enganxar en el mural que posteriorment vam fer.

La classe de les màquines del temps vam realitzar un mural col.lectiu i vam recitar un poema d'en Gandhi.

Finalment la classe de la Play també vam fer un mural i vam llegir una sèrie de frases que van ser dites per personatges que van treballar per i en la pau.

Tot plegat va ser una jornada molt bonica que vam acabar amb el dibuix del símbol de la Pau fet amb els nostres propis cosos al pati de l'escola.




dimecres, 25 de gener del 2012

Músiques del món. C.S. Uelé Molibá Makasí. (2a part)

Després de treballar la cançó "Uelé Molibá Makasí" i de conèixer alguna de les curiositats de la cançó, els alumnes de Cicle Superior, hem fet una cerca d'elements relacionats amb la cançó. Així doncs, hem buscat instruments que poden estar relacionats amb la regió del Congo i també l'aparició del text de la cançó al comic Tintín al Congo . Aquí en teniu el resultat: Hem trobat un Rebab (instrument semblant al violí, hi ha qui diu que és un "rebesavi" d'aquest instrument) i un Djembé (el més popular tambor africà).


El Rebab.
L'Artur amb el seu Rebab
Alumnes de C. S. amb el comic de Tintín i Djembé.
El djembé.
Cançó Uelé Molibá Makasí a Tintín al Congo.
La Muna amb el seu djembé.

dimecres, 18 de gener del 2012

Músiques del món. Cicle inicial. Xang, xang, xang.

El grup de Cicle Inicial, estem treballant cançons infantils d'arreu del món.
Per fer-ho, escoltem la cançó, endevinem a quina part de la terra es canta, i endevinem de què tracta la cançó.
Llavors aprenem la cançó en la seva Llengua original.
Aquí tenim la primera cançó que estem aprenent, és de Tailandia, parla de l'elefant i s'anomena Xang,xang,xang (que és com es diu Elefant en tailandès).
La cançó ens explica les diferents parts del cos de l'elefant, que és l'animal més important de Tailàndia.
Aquí la podeu escoltar, disfruteu-la!


Músiques del món. Cicle mitjà. Komari se zenili.

Aquests dies, el grup de Cicle Mitjà, estem treballant cançons infantils d'arreu del món.
Per fer-ho, escoltem la cançó, endevinem a quina part de la terra es canta, i endevinem de què tracta la cançó.
El més divertit arriba quan aprenem la cançó en la seva Llengua original.
Aquí tenim la primera cançó que estem aprenent, és de la República Txeca i s'anomena: Komari se zeneli.
La cançó ens parla del casament d'un mosquit que, per culpa del vi no acaba gaire bé...
Aquí la podeu escoltar, disfruteu-la!



Músiques del món. Cicle superior. Uelé Molibá Makasí.

Aquests dies, el grup de Cicle Superior, com la resta de l'escola, estem treballant cançons infantils d'arreu del món.
La manera de treballar-les consisteix en escoltar la cançó, situar-la en el mapamundi segons les nostres deduccions i imaginar-nos la temàtica de la cançó.
La veritat és que al principi és una mica difícil, però un cop s'agafa pràctica trobem els nostres propis recursos...
Un cop sabem del cert de quin continent és, passem a deduïr el país. Llavors llegim el text de la cançó, llegim la traducció i, el més divertit de tot: Aprenem la cançó en la seva Llengua original.
Aquí tenim la primera cançó per anar-la practicant, és del Congo i s'anomena: Uelé molibá makasi.




divendres, 13 de gener del 2012

Experimentem amb el violí

Els alumnes de Cicle Mitjà, durant aquest curs estem treballant les diferents famílies d'instruments. Vam començar amb els instruments de percussió i vam conèixer la Marimba i el Vibràfon, que són instruments de plaques.
Després ha tocat el torn dels instruments de corda fregada: Hem conegut el violoncel i les seves parts i, finalment, hem conegut el violí.
Com que ja coneixíem bastant bé el violoncel que és de la seva família, hem decidit passar a l'acció i provar de fer-lo sonar. La veritat és que és un instrument bastant difícil però sona mooooolt bé després d'hores d'estudi. (esclar, però qui havia dit que ser músic era fàcil???).
La veritat és que ens ho hem passat molt bé tot tocant aquest violí de mida infantil (els que toquen els adults són una mica més grans).
A veure què us sembla!!!