dimecres, 8 de febrer del 2012

Experiències amb la guitarra. Cicle Inicial

Durant aquests últims dies, la classe de Cicle Inicial, hem estat treballant un instrument de corda pulsada. La Guitarra.

Aquest, és un instrument que, recolzada sobre una cuixa, es toca amb els dits.
Té 6 cordes i una caixa de ressonància en forma de 8.

Durant les classes de música, hem treballat les seves parts, hem escoltat com la toquen els guitarristes professionals, i al final l'hem pogut tocar.
Per acabar, n'hem fet un dibuix que en aquest vídeo podreu veure.

Esperem que us agradi!

Ah! Moltes gràcies a en Miquel, en Moha i a la Dalila per portar les seves guitarres!!

Músiques del món. Cicle mitjà. To Kokoraki

El grup de Cicle Mitjà, ja tenim una nova cançó d'arreu del món per treballar. En aquesta ocasió, treballem una cançó de Grècia, que s'anomena: To Kokoraki.

Com sempre, escoltem la cançó, endevinem a quina part de la terra es canta, i després endevinem de què tracta la cançó.
Com ja és tradició, després aprenem la cançó en la seva Llengua original.

La cançó ens parla d'un noi que va al mercat i que canta a la seva amiga, tot explicant-li què li portarà.
A veure si endevineu què li porta. (Una pista: són animals i que canten d'una manera especial.)

Disfruteu-la!!




Rèplica de la Mona Lisa



Andrés Boher

dimarts, 7 de febrer del 2012

GUIA DE VIATGE A FRANÇA

En aquest 2on trimestre, els alumnes de Cicle Superior, hem realitzat un powerpoint de les nostres guies de viatge del primer trimestre i hem fet una exposició oral davant la classe. Tot i ser difícil parlar davant el grup, ens ha sortit molt bé.
Us adjuntem el powerpoint de la guia de viatge de França.


REPORTER JUNIOR

Els alumnes de Cicle Superior hem començat una nova secció al nostre blog que hem anomenat “REPORTER JUNIOR” i a on us anirem informant cada dimarts d’alguna notícia important que ha succeït en el nostre entorn més proper o més llunyà.

dilluns, 6 de febrer del 2012

Avui ha vingut ....en Miquel!!!

Enllaçant amb el dia de la pau i els personatges que durant la història van treballar en i per la pau, els de Cicle Superior hem començat aquest apartat de la història i estem convidant a pares, avis.....tothom qui vulgui explicar-nos la seva gran història: com vivien, qué menjaven, amb què jugaven, com era el poble.....

I qui és doncs en Miquel? i què té a veure amb tot això?.

Bé, en Miquel és el pare de la Mercè i va nèixer després de la guerra civil espanyola. Així que ja podeu imaginar la quantitat de coses que ens ha explicat de quan era petit.




EN MIQUEL ENS EXPLICA COSES DE COM VA VIURE A LA POSTGUERRA. Per Andrea Corominas Descamps.


En Miquel, és el pare de la Mercè.

Ens va explicar que el seu germà va viure la guerra civil espanyola i la postguerra. En Miquel també va viure la postguerra.
Ens va dir que la postguerra significava després de la guerra, quan hi ha misèria, no hi ha menjar ni prou roba per sobreviure.
En Miquel també ens va explicar que era la cartilla de racionament, cada mes et donaven tant de menjar, o sigui per les persones que eren els donaven més o menys menjar i anaven a un lloc a agafar-ne.
Els Reis Mags els hi portaven pilotes de draps per jugar.
En Miquel va començar a treballar als 14 anys perquè no tenien prou diners per comprar menjar ni aigua.

En conclusió, vaig aprendre moltes coses i va ser molt interessant.

dimecres, 1 de febrer del 2012

Dia de la Pau

Aquest dimarts, coincidint que es celebrava el dia de la Pau, vam fer una sèrie d'activitats especials.
Vam començar el dia fent un despertem conjunt, després cada grup va fer un mural a classe amb un tema relacionat amb la pau i la cultura de l'esforç.

La classe de les aspiradores vam mirar un vídeo sobre els Castellers, pujant les escales de la catedral de Girona.
A part de descobrir que són un símbol de la identitat de Catalunya, vam parlat sobre el significat del que representa fer castells a través d'unes frases que vam enganxar en el mural que posteriorment vam fer.

La classe de les màquines del temps vam realitzar un mural col.lectiu i vam recitar un poema d'en Gandhi.

Finalment la classe de la Play també vam fer un mural i vam llegir una sèrie de frases que van ser dites per personatges que van treballar per i en la pau.

Tot plegat va ser una jornada molt bonica que vam acabar amb el dibuix del símbol de la Pau fet amb els nostres propis cosos al pati de l'escola.