divendres, 9 de febrer del 2018
Experimentem amb gel
dilluns, 5 de febrer del 2018
Enigma nº5. Músiques del món. Setmana del 5 al 9 de Febrer
Aqui tenim la 5a endevinalla d'aquest curs.
Es
tracta, un cop més, d'intentar endevinar de quina part del món prové la
cançó que sona cada dia a les 16:25 mentre surten els alumnes de
l'escola, i que també podeu trobar a aquest bloc.
Us proposem endevinar a quin continent pertany la cançó infantil que sona i, si us atreviu, intentar endevinar el país.
La
cançó es canviarà cada dilluns, i el dijous a les 15h en donarem la
resposta correcta i una breu explicació tant a la porta de l'escola com
en aquest bloc.
Participeu-hi!
La cinquena endevinalla musical és aquesta:
Músiques del món. CS. Dounga. República centreafricana.
Després de treballar la cançó Duerme Negrito de Venezuela i Colòmbia, ens toca treballar una cançó africana. Aquesta vegada el viatge musical ens ha portat a un país ric en recursos naturals però molt pobre pel que fa al nivell de vida dels seus habitants. De fet, és un dels països més pobres del món i, tot agreujat per la guerra que de manera intermitent va afectant aquest país. Hem pogut conèixer la riquesa en paisatges que té, també la seva fauna i hem pogut comprovar que tot i la duresa de la vida en aquest context, s'hi fan cançons molt boniques, de fet, alguns creiem que les cançons més dolces que hem apres provenen d'aquest indret.
Aquesta és una cançó de bressol que canta una mare al seu fill per a tranquil·litzar-lo quan plora. En ella explica que el dia que va néixer, no podia deixar de mirar-lo allà als seus braços, i que, en el moment de tenir-lo es va convertir de nena a dona.
Esperem que us agradi tant com a nosaltres.
Músiques del món. 4rt. Makun. Mali.
Després de treballar una cançó europea, hem viatjat, musicalment esclar, fins a Àfrica. La nova cançó que hem començat a treballar ens ha portat al país de Mali. Aquest és un país gran de l'Àfrica, el 8è país més gran del continent i té 2 regions molt diferenciades, el nord més àrid (sec) i el sud més humit i amb vegetació. No té mar i hem pogut veure les fotos dels edificis impressionants de la seva capital Bamako i Tumbuctú.
La cançó que hem après és una nana per a fer dormir als nens petits i hem vist un vídeo molt divertit de la cançó.
Si escolteu bé la cançó podreu escoltar la introducció que es fa amb un instrument molt bonic que s'anomena kora.
Músiques del món. 2n-3r. Mescrinha. Cap Verd.
Els alumnes de 2n també hem canviat de cançó. En aquesta ocasió ens toca aprendre la cançó Mescrinha de Cap Verd. Hem après que aquestes són unes illes que es troben al continent africà i que van ser ocupades pels portuguesos que tractaven amb esclaus provinents de Senegal, que està molt a prop.
La cançó, té ritme de carnaval ja que tant a Portugal com a Cap Verd es celebra molt aquesta festa. És en llengua portuguesa i criolla i també té una petita part en francès. Però nosaltres només aprenem la part en portuguès i crioll.Ens ha agradat molt el vídeo.
A veure si us agrada a vosaltres.
Músiques del món. P5-1r. Tchop! Tchop! Cap Verd
Després de treballar la cançó Amawolé de la República democràtica del Congo, comencem a aprendre la cançó Tchop! Tchop! de les illes de Cap Verd.
Aquesta és una cançó que ens parla de la pluja i del soroll que fa aquesta quan la trepitgem a les basses que crea. És en idioma crioll que es parla a les illes de Cap Verd a més del portuguès. També té trossos en francès.
Per a treballar la cançó hem conegut una mico com són les illes de Cap Verd, hm pogut localitzar-les en un mapa del món i aprendrem músics i instruments de les illes.
Aquesta és una cançó que ens parla de la pluja i del soroll que fa aquesta quan la trepitgem a les basses que crea. És en idioma crioll que es parla a les illes de Cap Verd a més del portuguès. També té trossos en francès.
Per a treballar la cançó hem conegut una mico com són les illes de Cap Verd, hm pogut localitzar-les en un mapa del món i aprendrem músics i instruments de les illes.
Gaudiu de la cançó!
Etiquetes de comentaris:
Cicle Inicial,
Educació Infantil,
Música
dijous, 1 de febrer del 2018
Fem psicomotricitat!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)