divendres, 9 de març del 2018

Músiques del món. 4rt. Katoto Lala. República democràtica del Congo.

Després de treballar la cançó Makun de Mali, el nostre viatge ha continuat però sense abandonar el continent africà. La nova cançó que hem començat a treballar ens ha portat al país de la República democràtica del Congo. Aquest, també és un dels països més grans de l'Àfrica, el 2n país més gran del continent només per darrere de Algèria. La seva superfície és ocupada majoritàriament per la selva.
Té una gran cultura musical i moltes i moltes cultures diferents en el seu gran territori.
La cançó que hem après és una nana per a fer dormir als nens petits, però sembla que en aquesta ocasió, el petit no vol dormir.
Gaudiu-la i si us animeu a cantar-la comprovareu que és molt senzilla.




Músiques del món. 2n-3r. Bohre Holo. Bangladesh.

Després de treballar una samba del Brasil, el grup de 2n i 3r hem viatjat al llunyà país de Bangladesh.

Aquest país, està situat a Àsia, just al costat d'un important país culturalment com és la Índia. La Índia i Bangladesh s'assemblen en alguns aspectes ja que durant un període de la seva història varen formar part del mateix país. Actualment, continuen compartint un important riu: El Ganges.

De les seves tradicions, sabem que tenen religions variades i diferenciades entre els 2 països veïns, i és que la majoria de la població a la Índia practiquen l'Hinduisme, en canvi els habitants de  Bangladesh són, majoritàriament,  de religió musulmana.

La seva llengua, el bengalí,  i el seu alfabet és molt difícil i per tant hem après una cançó infantil fàcil en aquesta llengua. La cançó s'anomena Bohre Holo, és una cançó de cuna que canten les mares als seus fills petits i entre altres coses ens parla del gessamí, dels infants com criden, i dels bonics ulls en forma d'ametlla que té la protagonista dela cançó.

En aquesta bonica cançó podeu escoltar un dels instruments típics de la Índia: El Sitar. Disfruteu de la cançó.




dijous, 8 de març del 2018

Enigma nº9. Músiques del món. Setmana del 5 al 9 de Març

Aqui tenim la 9a endevinalla d'aquest curs.
Es tracta, un cop més, d'intentar endevinar de quina part del món prové la cançó que sona cada dia a les 16:25 mentre surten els alumnes de l'escola, i que també podeu trobar a aquest bloc.
Us proposem endevinar a quin continent pertany la cançó infantil que sona i, si us atreviu, intentar endevinar el país.
La cançó es canviarà cada dilluns, i el dijous a les 15h en donarem la resposta correcta i una breu explicació tant a la porta de l'escola com en aquest bloc.
Participeu-hi!
La novena endevinalla musical és aquesta:



Us deixo un parell de mapes com a ajuda:


Resposta a l'enigma nº9:






dimecres, 7 de març del 2018

Sortida a l'entorn. Platja Tamariua. 2n-3r.

Aquest dimecres 7 de Març hem fet una sortida per l'entorn de l'escola. Aquesta vegada hem anat a l'entorn de la platja Tamariua per observar-ne la fauna i la vegetació i per així conèixer més bé els hàbitats i ecosistemes que ens envolten. Aquí en teniu unes quantes fotos.

https://photos.app.goo.gl/tbnhQaflNEWSmbW22
Clica sobre la imatge per accedir a l'àlbum de fotos.

dimarts, 6 de març del 2018

Pintura Medieval a St. Pere de Rodes

Aquest dimarts dia 6 de Març, els alumnes de Cicle Superior hem anat a fer un taller de pintura medieval al monestir de St. Pere de Rodes. Primer hem fet una visita al monestir i a les restes de pintura mural que queden en algunes parets i, llavors, hem pogut crear les nostres pròpies il·lustracions seguint les tècniques de l'època. Per a fer-ho, hem utilitzat pigments naturals com el lapislàtzuli i l'ou.
Ens ha agradat molt tant el taller com la posterior excursió fins al bonic poble de la Vall de Sta. Creu.

https://photos.app.goo.gl/SqHJsnLPhhZrCWyu1
 Clica sobre la imatge per accedir a l'àlbum de fotos.

Contes i gènere. 2n i 3er

El passat divendres 3 de març, els alumnes de 2n i 3er vàrem rebre la visita d'un contacontes molt especial. I ens va fer diverses activitats, la 1a va consistir en classificar les joguines i altres objectes en si són més adequats per a jugar-hi els nens o les nenes. Després de molt classificar, ens vam adonar que les joguines no tenen gènere ni n'hi ha cap més adequada per a nens o per a nenes, que això simplement depèn dels gustos de cadascú. En aquesta visita, també vam tenir el plaer de gaudir d'uns contes molt i molt interessants i que ens feien reflexionar en aquest mateix tema. Aquí podeu veure un recull de fotografies.

https://photos.app.goo.gl/yZutUJJbBJeWSzuB2
Clica a la imatge per accedir a l'àlbum de fotos.

Músiques del món. P5-1r. O trem Maluco. Brasil

Després de treballar la cançó Tchop! Tchop! de les illes de Cap Verd, comencem a aprendre la cançó O trem Maluco de Brasil.
Aquesta és una cançó que ens parla d'un tren boig que fa el trajecte de Pernambuco a Ceará, i com que és molt vellet, no para de tremolar.
Per a treballar la cançó hem conegut una mica com és el país de Brasil, les seves ciutats més conegudes i la seva festa més internacional, el Carnaval.

Gaudiu de la cançó!




Us deixo un vídeo de la cançó d'uns dibuixos animats de la televisió del Brasil: