dimecres, 25 de gener del 2012

Músiques del món. C.S. Uelé Molibá Makasí. (2a part)

Després de treballar la cançó "Uelé Molibá Makasí" i de conèixer alguna de les curiositats de la cançó, els alumnes de Cicle Superior, hem fet una cerca d'elements relacionats amb la cançó. Així doncs, hem buscat instruments que poden estar relacionats amb la regió del Congo i també l'aparició del text de la cançó al comic Tintín al Congo . Aquí en teniu el resultat: Hem trobat un Rebab (instrument semblant al violí, hi ha qui diu que és un "rebesavi" d'aquest instrument) i un Djembé (el més popular tambor africà).


El Rebab.
L'Artur amb el seu Rebab
Alumnes de C. S. amb el comic de Tintín i Djembé.
El djembé.
Cançó Uelé Molibá Makasí a Tintín al Congo.
La Muna amb el seu djembé.

dimecres, 18 de gener del 2012

Músiques del món. Cicle inicial. Xang, xang, xang.

El grup de Cicle Inicial, estem treballant cançons infantils d'arreu del món.
Per fer-ho, escoltem la cançó, endevinem a quina part de la terra es canta, i endevinem de què tracta la cançó.
Llavors aprenem la cançó en la seva Llengua original.
Aquí tenim la primera cançó que estem aprenent, és de Tailandia, parla de l'elefant i s'anomena Xang,xang,xang (que és com es diu Elefant en tailandès).
La cançó ens explica les diferents parts del cos de l'elefant, que és l'animal més important de Tailàndia.
Aquí la podeu escoltar, disfruteu-la!


Músiques del món. Cicle mitjà. Komari se zenili.

Aquests dies, el grup de Cicle Mitjà, estem treballant cançons infantils d'arreu del món.
Per fer-ho, escoltem la cançó, endevinem a quina part de la terra es canta, i endevinem de què tracta la cançó.
El més divertit arriba quan aprenem la cançó en la seva Llengua original.
Aquí tenim la primera cançó que estem aprenent, és de la República Txeca i s'anomena: Komari se zeneli.
La cançó ens parla del casament d'un mosquit que, per culpa del vi no acaba gaire bé...
Aquí la podeu escoltar, disfruteu-la!



Músiques del món. Cicle superior. Uelé Molibá Makasí.

Aquests dies, el grup de Cicle Superior, com la resta de l'escola, estem treballant cançons infantils d'arreu del món.
La manera de treballar-les consisteix en escoltar la cançó, situar-la en el mapamundi segons les nostres deduccions i imaginar-nos la temàtica de la cançó.
La veritat és que al principi és una mica difícil, però un cop s'agafa pràctica trobem els nostres propis recursos...
Un cop sabem del cert de quin continent és, passem a deduïr el país. Llavors llegim el text de la cançó, llegim la traducció i, el més divertit de tot: Aprenem la cançó en la seva Llengua original.
Aquí tenim la primera cançó per anar-la practicant, és del Congo i s'anomena: Uelé molibá makasi.




divendres, 13 de gener del 2012

Experimentem amb el violí

Els alumnes de Cicle Mitjà, durant aquest curs estem treballant les diferents famílies d'instruments. Vam començar amb els instruments de percussió i vam conèixer la Marimba i el Vibràfon, que són instruments de plaques.
Després ha tocat el torn dels instruments de corda fregada: Hem conegut el violoncel i les seves parts i, finalment, hem conegut el violí.
Com que ja coneixíem bastant bé el violoncel que és de la seva família, hem decidit passar a l'acció i provar de fer-lo sonar. La veritat és que és un instrument bastant difícil però sona mooooolt bé després d'hores d'estudi. (esclar, però qui havia dit que ser músic era fàcil???).
La veritat és que ens ho hem passat molt bé tot tocant aquest violí de mida infantil (els que toquen els adults són una mica més grans).
A veure què us sembla!!!


dimarts, 29 de novembre del 2011

UN PILOT D'AVIÓ DE VERITAT!!!

El dijous passat l'Aurora i la seva família ens van preparar una bona sorpresa. Al matí, després de mirar quin temps feia, l'Aurora ens va explicar que a la tarda vindria un pilot de veritat a explicar-nos tot el que volguéssim saber sobre els avions. Ens vam posar contentíssims, quina il·lusió!!! Així doncs, entre tots vam fer un recull d'alguns dubtes que teníem i els vam escriure en un paper. I després, al costat de les preguntes, vam fer un dibuix amb purpurina per regalar-li al senyor pilot.


I... va arribar la tarda!!! Vam agafar els dibuixos amb les preguntes i vam anar a l'aula de psico. També es van afegir els nens de P3. Allà ens esperaven en Jordi, que era el pilot, i la Tina i la Nuri (la mare de l'Aurora) que l'acompanyaven. En Jordi ens va resoldre moltes preguntes. També ens va ensenyar unes bones fotografies. Quan va acabar, li vam ensenyar la nostra classe per tal que pogués veure el que fem sobre els avions. Cal dir, que el Jordi ho va fer molt bé, va tenir molta paciència i és que estàvem tan emocionats que no podíem estar quiets.






dilluns, 28 de novembre del 2011

LA BARETA MÀGICA


A LA CLASSE DELS AVIONS TENIM UNA BARETA MOLT MÀGICA QUE ENS AJUDA A LLEGIR I A ESCRIURE. SI VOLEM ESCRIURE UNA NOTA PELS PARES, UNA LLISTA, LA DATA A LA PISSARRA, LLEGIR UNA CARTA O UNA FRASE D'UN CONTE... TREIEM LA BARETA MÀGICA I, DE COP I VOLTA, TOT SEMBLA MOLT MÉS FÀCIL.