divendres, 29 de novembre del 2013

1a TROBADA DEL CURS 2013-2014

PROJECTE DE MATEMÀTICA VIVA

El passat dilluns 25 de Novembre vàrem reiniciar les trobades de l'Espai d'Intercanvi. 
En aquesta primera trobada del curs, dirigida a les famílies dels alumn@s de Cicle Inicial, hem volgut fer una introducció al Projecte de Matemàtica Viva que portem a terme a l’escola des del curs passat.

Amb el suport gràfic d’un Power Point, hem començat per explicar què és el que el Departament d’Ensenyament prescriuen que es faci a totes les escoles de Catalunya dins de l’àrea de Matemàtiques.

Bàsicament i de forma resumida, es tracta de que , en acabar la Primària, tots els nens i nenes hagin assolit la competència matemàtica, el que vol dir que, en la seva vida diària, siguin capaços de manejar-se de forma autònoma i eficient davant qualsevol situació que impliqui coneixements matemàtics.

Per aconseguir-ho, el Departament, a través de la LEC i el Decret d’ Autonomia de Centres, dóna a les escoles la potestat de, entre altres coses, triar la didàctica, els agrupaments, els materials i qualsevol cosa que pugui facilitar l’adquisició, per part dels alumn@s, de les Competències Bàsiques.
Seguint les teories psicopedagògiques de Piaget i Bruner i valorant les intel·ligències múltiples (Gardner) de tots els nens, a la nostra escola hem decidit utilitzar bàsicament l’aprenentatge per descobriment, donant als nen@s el paper protagonista. El/la mestr@, passa a ser un guia, un facilitador i referent per l’alumn@, però ja no és el centre de l’aprenentatge: el/la mestr@ no ensenya. El nen@ aprèn.

El/la mestr@ presenta situacions que els/les nen@s han de resoldre amb els materials que el mestr@ els facilita, o amb el seu propi cos.

Hem explicat la pirámide de l’aprenentatge:    

 VIVENCIACIÓ-MANIPULACIÓ-SIMBOLITZACIÓ-ABSTRACCIÓ-GENERALITZACIÓ i finalment hem fet algunes activitats vivencials i manipulatives, prenent els assistents els papers dels seus fills.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada