PROJECTE DE MATEMÀTICA VIVA
El passat dilluns 25 de Novembre vàrem reiniciar les trobades de l'Espai d'Intercanvi.
El passat dilluns 25 de Novembre vàrem reiniciar les trobades de l'Espai d'Intercanvi.
En aquesta primera trobada del curs, dirigida a les famílies dels alumn@s de Cicle Inicial, hem volgut fer una introducció al Projecte de Matemàtica Viva que portem a terme a l’escola des del curs passat.
Amb el suport gràfic d’un Power Point, hem començat per explicar què és el que el Departament d’Ensenyament prescriuen que es faci a totes les escoles de Catalunya dins de l’àrea de Matemàtiques.
Bàsicament i de forma resumida, es tracta de que , en acabar la Primària , tots els nens i nenes hagin assolit la competència matemàtica, el que vol dir que, en la seva vida diària, siguin capaços de manejar-se de forma autònoma i eficient davant qualsevol situació que impliqui coneixements matemàtics.
Per aconseguir-ho, el Departament, a través de la LEC i el Decret d’ Autonomia de Centres, dóna a les escoles la potestat de, entre altres coses, triar la didàctica, els agrupaments, els materials i qualsevol cosa que pugui facilitar l’adquisició, per part dels alumn@s, de les Competències Bàsiques.
Seguint les teories psicopedagògiques de Piaget i Bruner i valorant les intel·ligències múltiples (Gardner) de tots els nens, a la nostra escola hem decidit utilitzar bàsicament l’aprenentatge per descobriment, donant als nen@s el paper protagonista. El/la mestr@, passa a ser un guia, un facilitador i referent per l’alumn@, però ja no és el centre de l’aprenentatge: el/la mestr@ no ensenya. El nen@ aprèn.
El/la mestr@ presenta situacions que els/les nen@s han de resoldre amb els materials que el mestr@ els facilita, o amb el seu propi cos.
Hem explicat la pirámide de l’aprenentatge:
VIVENCIACIÓ-MANIPULACIÓ-SIMBOLITZACIÓ-ABSTRACCIÓ-GENERALITZACIÓ i finalment hem fet algunes activitats vivencials i manipulatives, prenent els assistents els papers dels seus fills.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada